Deskundig advies: Bel ons! 0228-522444

Jumbowood

Eva Solo

Het verhaal achter Eva Solo

Eva Solo werd meer dan 100 jaar geleden opgericht. Tegenwoordig wordt het bedrijf geleid onder eigendom van Jan Engelbrecht, hij is de vierde generatie die dit familiebedrijf vertegenwoordigt. Jan’s moeder heet Eva, en haar vader, Jan’s grootvader, is een van de voormalige CEO’s van het bedrijf. Het was Eva’s naam die de inspiratie vormde voor de naam van het bedrijf.

Onze kenmerkende ontwerpen hebben op vele manieren de ontwikkelingen in het moderne huis weerspiegeld. Ons uitgangspunt was functionele, hoogwaardige keukengerei voor de Scandinavische huisvrouw, zoals ons brood- en vleessnijapparaat uit 1952. Toen vrouwen de arbeidsmarkt betraden, ontwikkelden we gereedschappen om het leven in de keuken gemakkelijker te maken. In de jaren 70, toen open keukens populair werden, waren we het eerste bedrijf dat keukenapparatuur produceerde die voldoende stijlvol was om tentoongesteld te worden.

Van een bloemstrooier en een brood- en vleessnijmachine tot een koelkastkaraf en Legio Nova-servies.

Innovaties van Eva Solo

In 1949 lanceerden we een bloemstrooier met een deksel dat diende als citruspers. Deze dubbele functionaliteit was een nieuw idee en bleek een enorm succes te zijn. We introduceerden het product met de slogan “Ja, maar…”. Ja! – Het is een bloemstrooier, maar het is ook een citruspers!

De slogan “Ja, maar” werd onze formule voor goed, innovatief ontwerp, en vandaag streven we er nog steeds naar ervoor te zorgen dat onze producten aan deze maxim voldoen. Al onze producten worden daarom gekenmerkt door hun hoge kwaliteit, duurzaamheid en, niet in de laatste plaats, functionaliteit.

We ontwerpen niet alleen om te ontwerpen; dat laten we aan anderen over. In plaats daarvan ontwerpen we om het moderne huis te verbeteren en het leven gemakkelijker te maken.

Onze ontwerpfilosofie heeft zich ontwikkeld tot drie merken:

De naam Eva Solo zag het daglicht in 1997. Het merk bestaat voornamelijk uit exclusief ontworpen alledaagse producten voor thuis. De kernwoorden zijn eenvoud, duidelijke lijnen en een hoge mate van functionaliteit. De Eva Solo-productcategorieën zijn koken, serveren, leven en buiten.

Het merk Eva Trio is ons paradepaardje en werd gelanceerd in 1977. Kookgerei, keukengerei en porselein, allemaal doordrenkt van de originele ontwerpfilosofie en gevoel voor ontwerp van de ontwerper Ole Palsby. Producten die zijn ontworpen voor gebruik. Eva Trio staat voor professionele kwaliteit voor thuis.

Het merk Eva dateert uit 1950, maar omvat vandaag de dag een reeks producten voor bakken en koken in de oven. Eva zijn zachte siliconenvormen voor brood en cakes, evenals braadpannen en broodvormen met een antiaanbaklaag SLIP-LET®.

We zouden niet zo ver zijn gekomen zonder onze waarden en onze ambities.

Waarden & Ambities

Eva Solo is geworteld in vier basiswaarden:

Passie Integriteit Innovatie Zakelijk inzicht Onze waarden maken integraal deel uit van al onze activiteiten, bij het verwelkomen van nieuwe medewerkers en in onze ontmoetingen met klanten. Voor ons betekent het leven volgens deze waarden niet dezelfde regelmaat. We geloven in een bedrijf dat dezelfde richting op gaat, maar waar ruimte is voor diversiteit.

Samen met onze waarden vormt onze ambitie de basis voor alles wat we doen: we zullen emotionele, hoogwaardige en innovatieve producten voor thuis leveren.

Onze producten moeten de persoonlijkheden van onze klanten uitdrukken, terwijl ze tegelijkertijd innovatief zijn qua ontwerp, functionaliteit en/of materiaalkeuze.

Veilig betalen met: